Ste majiteľom luxusných Apple Watch? V tom prípade možno aj vás trápia niektoré z nasledovných problémov týchto smart-hodiniek. Poradíme vám, ako ich odstránite aj sami doma.
1. Hodinky sa nechcú pripojiť/spárovať s iPhonom
Ak vám na displeji hodiniek svieti červená ikona prečiarknutého telefónu s hláškou „disconnected“, je jasné, že máte problém s pripojením. V tomto režime vám hodinky nezobrazujú notifikácie a nemôžete prijímať ani správy a hovory. Na vyriešenie problému niekedy stačí málo, napríklad vypnúť lietadlový režim. Možno sa vám to zdá smiešne, ale náhodné prepnutie sa do režimu „lietadla“ je častejšie, ako si myslíte. Taktiež skontrolujte, či máte na iPhone zapnuté Bluetooth a WiFi. Ak aj po reštartovaní problém s pripojením pretrváva, odpojte zariadenia a skúste ich spárovať znova.
2. Problémy s nabíjaním
Keď vaším hodinkám dochádza „šťava“ a potrebujú dobiť, na ich displeji sa zobrazí ikona červeného blesku, ktorý sa po pripojení nabíjacieho kábla zmení na zelený. Niekedy však nastane chyba a nabíjanie neprebieha tak, ako by malo. V tom prípade skúste nasledovné kroky.
1. Počkajte niekoľko minút. Ak sú hodinky úplne vybité, môže chvíľu trvať, kým sa ikona blesku zobrazí.
2. Skontrolujte, či je kábel dostatočne zasunutý v zariadení a adaptér dobre pripojený do elektrickej zásuvky. Používajte len originálnu nabíjačku Apple dodanú k vášmu zariadeniu.
3. Z oboch strán nabíjačky odstráňte plastový obal a uistite sa, že na koncoch nie sú žiadne nečistoty.
4. Reštartujte hodinky stlačením a podržaním oboch bočných tlačidiel po dobu 10 sekúnd, alebo kým sa nezobrazí logo Apple.
5. Vyskúšajte inú nabíjačku a napájací USB kábel.
3. Slabá výdrž batérie
Zdá sa vám, že batéria vo vašich inteligentných hodinkách nevydrží tak dlho, ako by ste potrebovali? Tu je niekoľko rád od spoločnosti Apple, ako predĺžiť čas zostávajúci do ďalšieho nabíjania.
1. Najprv sa uistite, že vaše hodinky majú najnovšiu verziu operačného systému WatchOS.
2. Vypnite snímač srdcového rytmu v Moje hodinky > Cvičenie > zapnúť Režim úspory energie.
3. Vypnite funkciu aktivácie pri zdvihnutí ruky v Nastavenia > Všeobecné > vypnúť funkciu aktivácie pri zdvihnutí ruky. Po vypnutí tejto funkcie hodinky aktivujete ťuknutím na displej.
4. Nevypínajte funkciu Bluetooth. Komunikácia medzi jednotlivými zariadeniami bude energeticky efektívnejšia.
5. Obmedzte zobrazovanie upozornení. Každé rozsvietenie displeja batériu trochu vybije. Na svojom iPhone prejdite do Nastavenia > Hlásenia a obmedzte aplikácie a udalosti, ktoré majú generovať hlásenia.
6. Používajte občas režim Rezerva. Keď nepotrebujete iné funkcie a hodinky vám momentálne stačia len na ukazovanie času, prepnite ich do tohto módu.
4. Časté vypínanie Bluetooth
Niektoré zariadenia majú problémy so samovoľným zapínaním, resp. vypínaním Bluetooth. Našťastie poznáme niekoľko riešení.
1. Premiestnite iPhone bližšie k hodinkám. Rôzne zariadenia majú totiž rôzny dosah. Niekedy stačí len zmenšiť ich vzdialenosť.
2. Ak máte problém s Bluetooth slúchadlami a streamovaním hudby, synchronizujte svoj playlist s hodinkami. Súčasne vypnite funkciu Bluetooth na telefóne.
3. Problém môže byť aj na strane iPhonu. Zapnite a znova vypnite lietadlový režim. To isté urobte aj s funkciou Bluetooth. Vo vypnutom režime ju ponechajte niekoľko sekúnd.
4. Zrušte spárovanie zariadení pomocou aplikácie Apple Watch vo vašom iPhone v Apple Watch > Zrušiť spárovanie s hodinami Apple > Zrušiť párovanie. A znova spárujte.
5. Padanie a zamŕzanie aplikácií
Stáva sa vám, že aplikácie v hodinkách často zamŕzajú alebo nereagujú tak, ako by mali? Základným predpokladom je mať aplikácie vždy aktualizované. Ak problémy aj napriek tomu pretrvávajú, skúste nasledovné.
1. Reštartujte hodinky stlačením a podržaním oboch bočných tlačidiel po dobu 10 sekúnd, alebo kým sa nezobrazí logo Apple.
2. Uistite sa, že máte najnovšiu verziu softvéru. Otvorte aplikáciu Apple Watch na vašom iPhone, prejdite na Moje hodinky > Všeobecné > Aktualizácia softvéru a skontrolujte, či je aktuálny.
3. Skúste odinštalovať a opätovne nainštalovať aplikácie, ktoré spôsobujú problémy.
4. Pomôcť môže aj obnovenie továrenských nastavení. Prejdite na Nastavenia > Všeobecné > Obnoviť > Vymazať všetok obsah a nastavenia. Po tomto kroku však budete musieť znova vykonať všetky nastavenia hodiniek, ktoré ste urobili.
6. Nedajú sa stiahnuť/spustiť aktualizácie
Tento problém uznala aj spoločnosť Apple a zverejnila oficiálny postup, ako si poradiť. Reštartujte hodinky a s ním spárovaný iPhone a skúste aktualizáciu spustiť znova. Nerobte však vynútený reštart. Ak update stále nechce prebehnúť, otvorte aplikáciu Apple Watch v iPhone a cez Moje hodinky > Všeobecné > Používanie > Aktualizácia softvéru a odstráňte aktualizačný súbor. Potom sa pokúste aktualizáciu stiahnuť a znova nainštalovať.
7. Hodinky sa nedajú zapnúť
Častým problémom je aj samovoľné vypínanie Apple hodiniek. Predtým, ako ich pošlete na reklamáciu, skúste:
1. Pripojiť nabíjačku, keďže zariadenie môže byť úplne vybité. Aj pre reštart je totiž nutné, aby bola batéria nabitá aspoň na 10 percent.
2. Vynútiť reštart známym trikom - podržaním oboch bočných tlačidiel po dobu 10 sekúnd.
3. Ak sa hodinky rozsvietia, ale stále nezapnú, prípadne sa zobrazí červený výkričník, je čas obrátiť sa na profesionálov.
8. Zasekávanie digitálnej korunky
Ak digitálna korunka na vašich hodinkách nefunguje tak, ako by mala (zasekáva sa, nejde otočiť a podobne), asi ju bude potrebné vyčistiť. Základné čistenie môžete spraviť doma aj vy. Stačí, ak hodinky vypnite a na 10 až 15 sekúnd na ne necháte tiecť vlažnú vodu a pritom korunku stláčať a otáčať. Nepoužite však žiadne čistiace prostriedky (ani obyčajné mydlo). Poriadne ich vysušte, zapnite a skúste či problém zmizol. Ak nie, obráťte sa radšej na odborníkov.