Predstavujeme značku Huawei
Odkiaľ pochádza ešte donedávna neznáma značka Huawei? Čomu vďačí za úspech a ako sa vypracovala na najväčšieho svetového poskytovateľa telekomunikačných technológií? Zoznámte sa so spoločnosťou Huawei Technologies, ktorej inovatívny prístup presviedča neustále viac ľudí, že označenie Made in China nadobúda úplne nový rozmer.
Pozadie značky Huawei
Firmu Huawei založil bývalý čínsky vojenský dôstojník, Ren Zhengfei, v roku 1987 ako súkromnú spoločnosť, ktorá však pri svojom zrode len málo pripomínala svoj dnešný obraz. Huawei Technologies začala podnikať v pozícii obchodného zástupcu, konzultanta a poskytovateľa operačných služieb pre rôzne čínske a zahraničné firmy. Ako prvé začala predávať telekomunikačné spínače. Vlastná výroba a technologický výskum pôvodne nepatrili do vízie jej zakladateľa.
Dnešný Huawei však zamestnáva viac ako 170000 ľudí, pričom až 46 % zamestnancov pracuje v oblasti výskumu a vývoja.
Produkty
Značka Huawei vstúpila do povedomia ľudí najmä vďaka smartfónom. Nejde však o jediný produkt, ktorý spoločnosť Huawei v súčasnosti vyrába. Viac ako 10000 odborníkov v 16 výskumných centrách po celom svete pracuje v oblasti vývoja, dizajnu a inovácií na rôznych typoch produktov. Huawei tak okrem smartfónov ponúka tablety, smart a fitness hodinky, Wi-Fi modemy a externé nabíjačky v jednom a sa aktuálne pýši predstavením svojho prvého notebooku s názvom MateBook X.
Pre koho sú určené produkty značky Huawei?
Za každým smartfónom, tabletom a hodinkami značky Huawei stojí armáda odborníkov z výskumných centier a laboratórií spoločnosti. Výsledkom sú prepracované produkty postavené na nových technológiách, kvalitných materiáloch s osobitým dizajnom a konkurencie schopných cenách.
Huawei sa tak zaraďuje medzi značky, ktoré oslovujú technologicky náročných klientov. Jedná sa o skupinu tzv. technofilov, ktorých ku kúpe presvedčí výkon a spoľahlivosť produktu.
V čom sa Huawei líši od iných?
Z pohľadu celosvetovej predajnosti je Huawei v súčasnosti na treťom mieste za gigantmi ako Apple a Samsung, ktoré od roku 2011 nemali reálneho konkurenta. Huawei sa medzi inými značkami vyníma najmä intenzitou, akou vstupuje na nové trhy. V prvom štvrťroku 2016 bolo, napríklad vo Fínsku predaných desaťkrát viac smartfónov značky Huawei ako Apple.
Rekord v celosvetovej predajnosti už značka v minulosti pokorila. Od roku 2014 je Huawei stabilne najväčším predajcom sieťových zariadení pre telekomunikačné systémy. Verejným cieľom tejto značky je stať sa celosvetovo najväčším predajcom smartfónov a predbehnúť Samsung aj Apple. Tento boj sa, pravdepodobne, rozhodne na severoamerickom kontinente.
Novinky
Najväčšou novinkou z laboratórií čínskeho giganta je, už spomínaný, notebook MateBook X. Elegantný 13 palcový notebook spoločnosť uviedla na trh ako dokonalý nástroj pre moderných podnikateľov v pohybe.
Po technologickej a konštrukčnej stránke predstavuje vrchol inovácií medzi smartfónmi Huawei P10, ktorý je podľa viacerých zatiaľ najlepším telefónom, aký značka predstavila. Revolučnú rýchlosť zariadenia spoločnosť dosiahla vďaka procesoru HiSilicon Kirin a inteligentnému algoritmu so schopnosťou učiť sa. Výkonná 3200 mAh baterka smartfónu je navrhnutá tak, aby smartfón vydržal celý deň. Značka tak v rade Mate a P opakovane demonštruje výhody smartfónov Huawei, ktoré dosiahla spojením kvalitného hardvéru s inovatívnymi technológiami z vlastnej dielne.
Najznámejší produkt
Huawei pochopil kľúč k osloveniu európskeho a amerického zákazníka veľmi rýchlo. Súčasný technologicky náročný používateľ totiž vie, že na hardvéry ani softvéry sa šetriť neoplatí, preto by príchod nových lacných smartfónov z Číny nebol zaujímavý. Používatelia túžia po kvalitnom zariadení, ktoré budú používať každý deň, a na ktoré sa budú vedieť spoľahnúť, že zvládne najnáročnejšie úlohy. Najmodernejšia technológia však nie je všetko. Zariadenie musí zaujať aj dizajnovo.
Smartfóny, ktoré tieto predpoklady splnili, sú modely Huawei radu P. Rada P pozostáva z modelov P6, P7, P8, P9 a P10. Každý z nich priniesol niečo revolučné a získal si tak zákazníkov po celom svete. Prvý model P6 sa stal najtenším smartfónom na trhu. Model P7 bol prvým smartfónom s displejom s textúrovaným sklom. Huawei P8 sa stal prvým smartfónom, ktorý dokázal vyfotografovať blesk, čo dovtedy zvládli iba profesionálne fotoaparáty. P9 ešte viac vylepšil fotografovanie a do zadného fotoaparátu zabudoval 12 MP šošovku značky Leica, svetoznámeho výrobcu high-endových fotoaparátov. Najnovší model P10 je prvým smartfónom na svete, ktorý špičkovú šošovku Leica zabudoval aj do predného fotoaparátu smartfónu.
Zaujímavosti o značke Huawei v skratke
• Najúspešnejšia čínska značka.
• Úspech produktov značky Huawei je viac poháňaný samotnými produktmi, než marketingovými kampaňami.
• Spoločnosť v minulosti vyrábala lacné smartfóny bez mena, ktoré ponúkali firmám, ktoré si na mobil umiestnili vlastné logo.
• Zakladatelia nevideli vo výrobe vlastných smartfónov budúcnosť a spoločnosť chceli v roku 2008 predať. Nenašiel sa však kupca.
• Spoločnosť zamestnáva bývalú kreatívnu riaditeľku Apple, Abigail Brody, na pozícii hlavného dizajnéra pre používateľskú skúsenosť.
• Spoločnosť Huawei vytvorila samostatnú, cenovo dostupnú a elegantnú radu produktov Honor, ktorou chce osloviť mladšiu generáciu.
• Hodnota značky v očiach používateľov stúpla po použití kovového tela pre Mate smartfóny v čase, keď Samsung stále používal plast.
• V prvej polovici roku 2017 vzrástol ich príjem z predajov telefónov o 40 %.
Huawei je dnes najväčším predajcom smartfónov v Portugalsku a Holandsku a druhým najväčším v Taliansku, Poľsku, Maďarsku a Španielsku.